سفر با خودرو شخصی از ترکیه به ایران

آخرین مطالب سایت

اشتراک گذاری این مطلب در :

سفر با خودرو شخصی از ترکیه به ایران

یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از سفر به خارج از ترکیه این است که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید.

شما می توانید از ماشین شخصی خود برای حرکت آزادانه در کشوری که می خواهید استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید با مشکلاتی مانند برنامه اتوبوس، کرایه تاکسی و نگرانی های مترو دست و پنجه نرم کنید.

برای خروج از مرز با خودروی خریداری شده از ترکیه و ورود به ایران اولین قدم گواهینامه رانندگی می باشد.

اگر شما ایرانی هستید و دارای گواهینامه رانندگی در ایران هستید برای عبور از مرز با همراه داشتن آن گواهینامه که دارای اعتبار است و منقضی نشده به راحتی میتوانید با خودروی خود از مرز عبور کنید یا اگر گواهینامه کشور ترکیه را دارید باید قبل از انجام هر کاری آن را بین المللی کنید.

ماشین باید به اسم راننده باشد در غیر اینصورت ملزم به تهیه وکالت نامه از مالک خودرو می باشید.

در مرحله بعد شما باید به اداره تورینگ (اداره اتومبیلرانی و جهانگردی) مراجعه کنید و در آنجا برای گرفتن مجوز سفر به خارج از ترکیه یکسری فرم های مربوطه را تکمیل کرده تا برای اتومبیل شما مجوز خروج از ترکیه صادر شود.

بعد از دریافت مجوز خروج و رسیدن به یکی از دروازه های مرزی بین ایران و ترکیه سرنشینان داخل خودرو برای کنترل پاسپورت و مهر ورود باید از خودرو پیاده شده و مسافتی ۲۰۰ متری را به صورت پیاده از مرز عبور کنند و بعد از گذشتن از مرز میتوانند مجدد سوار اتومبیل شوند.

راننده خودرو برای دریافت مجوز ورود به ایران میتواند خودش شخصا این کارها را انجام دهد یا از طریق دفاتری که این امور را انجام میدهند که در کنار مرز مستقر هستند امور اداری مربوط به خروج خودرو از مرز که هزینه خواهد داشت را انجام دهد .

پیشنهاد میکنیم که کارهای اداری خروج از مرز را به این دفاتر واگذار کنید تا از درست و سریع انجام شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

بعد از گذر از مرز ترکیه و برای ورود به مرز ایران خودروی شما باید سه ماه یک بیمه ایرانی داشته باشد.

که در گمرک مرزی این دفاتر بیمه مستقر هستند. و میتوانید با پرسش از این دفاتر و پیدا کردن مناسب ترین قیمت از این خدمات استفاده کنید.

خودروی شما تا سه ماه مجاز به عبور و مرور در سطح کشور است که این زمان تا شش ماه هم قابل تمدید است.

در هنگام خروج از ایران و ورود مجدد به ترکیه، کلیه مدارک شما کنترل میشود و هزینه ای بخاطر تفاوت قیمت سوخت میان ایران و ترکیه از شما دریافت خواهد شد.

چه باک سوخت ماشین شما خالی و یا پر باشد ملزم به پرداخت این هزینه هستید.

بنابراین اگر باک سوخت ماشینتان را قبل از عبور از مرز و بازگشت به ترکیه پرکنید از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است.

و در آخر چنانچه خودروی شما دیزلی است بخاطر کیفیت پایین دیزل موجود در ایران حتما برای موتور خودروی شما مشکلات بسیار جدی به وجود خواهد آمد.

پیشنهاد ما به شما این است که با خودروی بنزینی به ایران سفر کنید و نه دیزلی.

و نکته بسیار مهم اینکه همه این موارد برای خودروهای با پلاک ترک بود اگر پلاک خودرو شما با ام شروع میشود و‌به قولی پلاک یابانجی است حتما باید یک‌چهارم مبلغ بیمه خودرو را در بانک بلوکه نمایید به عنوان مثال برای خودرو صد هزار لیری حدود۲۰ هزار لیر باید در بانک بلوکه نمایید.

رانندگی تا ایران چقدر طول می کشد؟

این سوال که بین ترکیه و ایران چند کیلومتر است اغلب توسط افرادی که قصد سفر زمینی به ایران را دارند پرسیده می شود.

وقتی می خواهید به ایران سفر کنید باید ۲۹۰۰ کیلومتر را طی کنید. این فاصله محاسبه شده از استانبول ممکن است در سایر استان های کشور کمی متفاوت باشد.

افرادی که قصد عبور از آنکارا به ایران را دارند باید مسافتی تقریباً ۲۴۰۰ کیلومتری را طی کنند. با محاسبه بر اساس زمان، شما این شانس را دارید که در حدود ۲۶ ساعت از آنکارا به ایران با وسیله نقلیه خود سفر کنید.

مقررات مهم در سفر به ایران

قوانین ایران تقریباً به اندازه قوانین سایر کشورها کلی است. با این حال، یک قانون وجود دارد که هر راننده و مسافری باید آن را بداند و این قانون برای راننده توریستی حیاتی است اگر بخواهید خودتان در ایران رانندگی کنید، به خصوص اگر اهل کشوری غیر اسلامی هستید.

این قانون خاص ترافیک ممکن است شما را در لیست سیاه کشور قرار دهد یا به عنوان جریمه کمتری جریمه شود.

نوشیدن الکل در ایران غیرقانونی است، بنابراین رانندگی در حالت مستی را کاملا جدی بگیرند.

ایران تست سطح قانونی الکل خون ندارند و اگر مشکوک شوند که شما مشروب الکلی مصرف کرده اید، باید آزمایش تنفس بدهید.

اگر گرفتار شوید یا رعایت نکنید، سبک ترین مجازات ممکن است یک جریمه ساده باشد و بدترین مجازاتی که می توانید دریافت کنید ۸۰ ضربه شلاق طبق قانون مجازات اسلامی ایران است.

بنابراین، اگر برای نوشیدن مشروب بیرون می روید، به فردی دیگر اجازه دهید رانندگی کند.

استانداردهای عمومی رانندگی

قوانین عمومی رانندگی در ایران مانند سایر قوانین رانندگی در سراسر جهان است و ممکن است برخی از قوانین حتی برای رانندگان جوان نیز بدیهی باشد.

برخی از این قوانین شناخته شده معمولاً کمربند ایمنی هستند که در آن همه سرنشینان خودرو باید هنگام حرکت کمربند ایمنی خود را ببندند.

مورد دیگر این است که در حین رانندگی از موبایل استفاده نکنید مگر اینکه از هندزفری استفاده کنید.

در نهایت، تمامی مدارک باید هنگام رانندگی در ایران قابل دسترسی باشند، مانند گواهینامه رانندگی، گواهینامه رانندگی بین المللی و بیمه.

همچنین مطمئن شوید که خودروی اجاره ای شما دارای پلاک ایرانی است. کدهای دو رقمی پلاک های ایران در هر ایالت متفاوت است. این کدها در سمت راست پلاک خودروها قرار دارند.

محدودیت سرعت

ایران سه نوع محدودیت سرعت دارد. ۵۰ کیلومتر در ساعت در شهر، سپس ۷۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در خارج از شهرهای بزرگ و در جاده های روستایی و ۷۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه ها.

دانستن این محدودیت های سرعت می تواند باعث کاهش تصادفات و جریمه ها در سفر به ایران شود.

در برخی از جاده های ایران نیز سرعت گیرها را خواهید دید. همچنین دوربین‌های کنترل سرعت زیادی در همه جاده‌ها وجود دارد، بنابراین اگر توسط مقامات متوقف می‌شوید، ممکن است به این دلیل باشد که در حال سرعت گرفتن بوده‌اید.

علائم راهنمایی و رانندگی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی در ایران نیز مشابه سایر کشورهاست. تنها چیزی که باید نگران آن باشید، کلماتی است که در داخل تابلوهای راهنما نوشته شده است زیرا اکثر آنها به زبان فارسی هستند.

شما باید با برخی از کلمات فارسی آشنا باشید، به خصوص اگر بخشی از تابلوی راه باشند.

علائم راهنمایی و رانندگی ایران به هشت گروه علائم هشدار دهنده، علائم اولویت، علائم ممنوع یا محدود کننده، علائم اجباری، علائم راهنمایی و رانندگی، مقررات راهنمایی و رانندگی، علائم موقت و سپرهای مسیر تقسیم می شوند.

پست های بازرسی

ایست های بازرسی بیشتر در خارج از شهرهای بزرگ یا تقاطع ها قرار دارند. آنها در نقاط مختلف کشور ایست بازرسی ایجاد کرده اند تا مهاجران غیرقانونی را بررسی کنند و اینکه آیا کسی قصد دارد مشروبات الکلی یا مواد مخدر غیرقانونی را به ایران وارد کند یا خیر.

اگر به ضلع شرقی ایران می روید، توجه داشته باشید که نسبت به سایر مناطق ایران در بررسی های معمول سختگیرانه تر عمل می کنند.

آیا رانندگی در ایران بی خطر است؟

سفر از طریق ایران به شرط رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ایران و حمل کالاهای غیرقانونی مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر امن است.

رانندگان ایرانی عموماً رانندگان ایمن هستند، بنابراین لازم نیست به عنوان یک گردشگر نگران اشتراک جاده با آنها باشید.

هنگام رانندگی در ایران، باید پاسپورت، ویزا و گواهینامه رانندگی بین المللی خود را همیشه همراه داشته باشید زیرا در خارج از شهرهای بزرگ پست های بازرسی زیادی وجود خواهد داشت.

مقامات این اسناد را بررسی خواهند کرد تا مطمئن شوند که شما یک مهاجر غیرقانونی نیستید. همچنین، اگر هتل‌ها از مهمانان می‌خواهند گذرنامه‌های خود را در میز پذیرش بگذارند، بهتر است چندین نسخه از ویزا و پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

آیا ویزا برای ایران وجود دارد؟

شهروندان ترکیه برای سفر به ایران نیازی به ویزا ندارند. آنها می توانند بدون ویزا به مدت ۹۰ روز بدون وقفه در کشور بمانند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پاسپورت با حداقل ۶ تاریخ اعتبار معتبر دریافت کنید و با پرداخت هزینه خروج بین المللی مهر دریافت کنید.

آیا باید در ایران مراقب لباسم باشم؟

آره. زنان باید حداقل نیمی از سر خود را بپوشانند. مردان نباید شلوارک هایی که تا بالای زانو می رود بپوشند. این موضوع یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

در سفر به ایران با خودروی شحصی باید به چه نکاتی توجه کنم؟

اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به ایران می روید، اولاً هیچ گونه مشروبات الکلی در وسیله نقلیه نباشد. با این حال، داشتن نشریات زشت نیز می تواند برای شما دردسر ایجاد کند. همیشه بهتر است برای رعایت قوانین کشور موضع گیری کنید.

آیا می توانیم از کارت های اعتباری در ایران استفاده کنیم؟

فقط چند مکان کارت اعتباری را می پذیرند. پس حتما پول نقد همراه خود داشته باشید در غیراینصورت ممکن است مشکلات جدی را تجربه کنید.

سفر با خودرو شخصی از ترکیه به ایران

حافظ تپلوکس گروپ

مرکز خرید نوادا استانبول (Novada Ataşehir AVM) در آتاشهیر ، یکی از مناطق در حال توسعه و رشد سریع استانبول و ترکیه...

هزاران نفر در هر سال به ترکیه سفر می‌کنند تا در تور استانبول از مکان‌های دیدنی متعدد این شهر زیبا و دوست داشتنی بازدید کنند...

بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل جمعیت و امور شهروندی وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه ۱۳ مارس منتشر کرد...

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه فوریه 2024 با 44,9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1846 باب رسید...

ترکیه در ماه رمضان به عنوان یک کشور اسلامی شرایط متفاوتی با ایران دارد و گردشگران همچون سایر ماه‌های سال می‌توانند...

امینونو (Eminönü) یکی از محله‌های قدیمی به یادگار مانده از دوران عثمانی در خلیج شاخ زرین استانبول است....

مرکز تفریحی با بزرگترین ترن هوایی ترکیه که ما آن را به عنوان پارک موضوعی و یا سی تما پارک استانبول (ViaSea Tema Park)...

استانبول شهری شگفت انگیز در بین دو قاره آسیا و اروپاست که در طول تاریخ مقر اصلی حکومت امپراتوری روم شرقی...

بانک HSBC ترکیه یکی از بزرگترین بانک‌های کشور بریتانیا است که در بسیاری از کشورهای دنیا شعب فعال دارد...

یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از سفر به خارج از ترکیه این است که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید...

بعد از پاساژ جواهیر استانبول، مرکز خرید فروم استانبول ( Forum Istanbul ) یکی از دیگر مراکز خرید محبوب در میان ایرانیان است...

کاخ کوچوکسو استانبول ( Küçüksu Pavilion ) یکی از آثار تاریخی ارزشمند و بی‌نظیر در تنگه استانبول است...

مشاغل مورد نیاز ترکیه کدامند؟ این سوال، دغدغه بسیاری از افرادیست که از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه...

به طور کلی در شهر استانبول دو فرودگاه فعال وجود دارد: فرودگاه صبیحا گوکچن و فرودگاه‌ استانبول...

بر اساس اعلام انجمن مدارس خصوصی ترکیه (TÖZOK)، پیش بینی می شود شهریه مدارس خصوصی حدود 60 درصد افزایش یابد....

قیمت فروش

قیمت خرید

نوع ارز
مقدار
معادل
لیر
لیر
لیر
پوند
یورو
دلار