بازار بشیکتاش استانبول

آخرین مطالب سایت

اشتراک گذاری این مطلب در :

بازار بشیکتاش استانبول

بازار هفتگی بشیکتاش در روزهای شنبه برگزار می‌شود و مردم محلی به آن جومارتسی پازاری یعنی شنبه بازار می‌گویند.

این بازار یکی از پرطرفدارترین بازارهای هفتگی استانبول است که با قیمت‌های مناسب و فضای مطلوب، مشتریان را از سراسر شهر به این منطقه می‌کشاند.

اگر در کنار مشهورترین جاذبه‌‌ های گردشگری استانبول نظیر مسجد کبود، مسجد ایاصوفیه، میدان تکسیم و…، قصد دارید مکان‌های متفاوتی را در این شهر کشف کنید، بازار بشیکتاش گزینه‌ای ایدئال برای شما است.

در این بازار با مردم محلی، فروشندگان و اجناس زندگی روزمره‌ مردم استانبول، آشنا می‌شوید.

شاید این بازار جزو طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین جاهایی باشد که اغلب گردشگران در سفر به استانبول فرصت دیدن آن را از دست می‌دهند. در شنبه بازار بشیکتاش می‌توانید لباس‌های ارزان‌قیمت، ماهی تازه و غذاهای محلی بخرید.

بازار بشیکتاش مکانی امن و تمیز، اما کشف‌نشده است و بسیاری از گردشگران از وجود چنین مکانی اطلاع ندارند. با گشت‌وگذار در این بازار می‌توانید روز فوق‌العاده‌ای را در استانبول تجربه کنید.

بازار بشیکتاش استانبول کجاست؟

بازار بشیکتاش استانبول در پارکینگ قدیمی چند طبقه‌ ساده‌ای برپا می‌شود که در خیابان نوزتیه بشکیتاش قرار دارد.

برای دسترسی می‌توانید با استفاده از خط M2 خود را به ایستگاه عثمان‌ بی برسانید. از آنجا حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی تا بازار فاصله است. همچنین می‌توانید با استفاده از فری‌های بسفر خود را به اسکله بشیکتاش برسانید و با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به بازار بشیکتاش برسید. (مشاهده روی نقشه)

خرید در بازار بشیکتاش استانبول

طبقه اول

از همان لحظه‌ای که قدم در این بازار می‌گذارید، خواهید فهمید که اینجا به‌معنای واقعی کلمه یک بازار محلی است.

در طبقه‌ اول این بازار محصولات تازه مانند گشنیز تازه و دیگر خوراکی‌هایی را می‌توانید پیدا کنید که هرجایی به فروش نمی‌رسند. همچنین می‌توانید محصولاتی مانند خشکبار، ادویه‌جات و ترشی نیز خریداری کنید.

در ترکیه ماهی‌فروشان ماهی‌ها را که اغلب تازه و باکیفیت هستند و قیمتشان نیز بسیار مناسب است، کاملا تمیز می‌کنند و آن را خرد کرده و تحویل مشتری می‌دهند.

پس افرادی که ماهی تازه از این بازار می‌خرند، به‌راحتی و بدون هیچ دردسری آن را طبخ می‌کنند. در محله‌ بشیکتاش بازار ماهی‌فروشی همواره به پا است و می‌توانید از آن نیز دیدن کنید.

اگر کمی از غرفه‌های ماهی فروشی پایین‌تر بروید، غرفه‌های فروش غذاهای دریایی را خواهید یافت که ماهی سرخ‌شده و انواع غذاهای دریایی بسیار لذیذ را عرضه می‌کنند. با وجودی کوچک فضای این قسمت، ارزش آن را دارد که کمی در آن توقف کنید و طعم لذیذ غذاهای دریایی استانبول را بچشید.

همچنین شما می‌توانید در این بازار قهوه ترک نوش جان کنید. در بازار بشیکتاش رستوران‌های ارزان‌قیمت زیادی وجود دارد که مردم محلی به آن رستوران‌های بولکپچه می‌گویند.

مشتری این رستوران‌ها بیشتر افراد محلی هستند که در اطراف بازار بشیکتاش کار می‌کنند. به همین دلیل قیمت غذاهای آن‌ها، با وجود کیفیت خوب، ارزان است.

این غذاها مانند غذاهای خانگی ترک است. کسانی که دونر دوست دارند، می‌توانند باکیفیت‌ترین دونرها را در این رستوران‌ها میل کنند.

اگر در این بازار چرخی بزنید، صدای فروشندگان را می‌شنوید که می‌گویند «همه چیز یک لیر، همه‌ چیز یک لیر».

اگر سر برگردانید، با انبوهی از دستبند چرم، نخ‌های دسته‌بندی شده، آویز نقره‌اندود، بدلیجات پر زرق‌وبرق و وسایل چشم زخم مواجه می‌شوید. فروشندگان همگی مشغول بسته‌بندی خرید مشتریان و حساب‌وکتاب دخل خود هستند.

طبقه دوم

بعد از اینکه از مواد غذایی طبقه‌ اول خرید کردید و کارتان تمام شد، باید به طبقه‌ دوم بروید. در این طبقه می‌توانید تقربیا هر وسیله‌ خانگی را پیدا کنید.

از وسایل مورد استفاده در خانه گرفته تا اشیای تزیینی، دکوری و فرش‌های بسیار زیبا. در غرفه‌های شیرینی فروشی می‌توانید انواع نان‌ها و شیرینی‌های بسیار لذیذ ترک را میل کنید و فروشندگان آن‌ها، سخاوتمندانه به شما تعارف می‌کنند تا کمی از خوراکی‌های خوشمزه‌ مغازه‌شان امتحان کنید.

اگر از این خوراکی‌ها بخرید و طعم آن‌ها را بچشید، متوجه می‌شود این خوراکی‌ها چقدر ارزان‌تر و چقدر خوشمزه‌تر از شیرینی‌هایی است که در میدان تکسیم و دیگر خیابان‌های مشهور استانبول به فروش می‌رسد.

بهترین زمان بازدید از بازار بشکیتاش استانبول

بازار بشیکتاش استانبول تنها در روزهای شنبه، از طلوع تا غروب فعالیت دارد. بهترین زمان برای بازدید از بازار ساعات اولیه روز است، زمانی که بازار خلوت‌تر است و اجناس کامل‌تر و متنوع‌تر.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امروزه تعداد ایرانیانی که ترجیح میدهند خرید های خود را از ترکیه انجام دهند افزایش یافته و به طور کلی رفتار خرید اینترنتی...

واردات از ترکیه به ایران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کالاهای متنوعی از کشور ترکیه به ایران وارد می‌شوند...

مرکز خرید نوادا استانبول (Novada Ataşehir AVM) در آتاشهیر ، یکی از مناطق در حال توسعه و رشد سریع استانبول و ترکیه...

هزاران نفر در هر سال به ترکیه سفر می‌کنند تا در تور استانبول از مکان‌های دیدنی متعدد این شهر زیبا و دوست داشتنی بازدید کنند...

بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل جمعیت و امور شهروندی وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه ۱۳ مارس منتشر کرد...

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه فوریه 2024 با 44,9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1846 باب رسید...

ترکیه در ماه رمضان به عنوان یک کشور اسلامی شرایط متفاوتی با ایران دارد و گردشگران همچون سایر ماه‌های سال می‌توانند...

امینونو (Eminönü) یکی از محله‌های قدیمی به یادگار مانده از دوران عثمانی در خلیج شاخ زرین استانبول است....

مرکز تفریحی با بزرگترین ترن هوایی ترکیه که ما آن را به عنوان پارک موضوعی و یا سی تما پارک استانبول (ViaSea Tema Park)...

استانبول شهری شگفت انگیز در بین دو قاره آسیا و اروپاست که در طول تاریخ مقر اصلی حکومت امپراتوری روم شرقی...

بانک HSBC ترکیه یکی از بزرگترین بانک‌های کشور بریتانیا است که در بسیاری از کشورهای دنیا شعب فعال دارد...

یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از سفر به خارج از ترکیه این است که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید...

بعد از پاساژ جواهیر استانبول، مرکز خرید فروم استانبول ( Forum Istanbul ) یکی از دیگر مراکز خرید محبوب در میان ایرانیان است...

کاخ کوچوکسو استانبول ( Küçüksu Pavilion ) یکی از آثار تاریخی ارزشمند و بی‌نظیر در تنگه استانبول است...

مشاغل مورد نیاز ترکیه کدامند؟ این سوال، دغدغه بسیاری از افرادیست که از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه...

قیمت فروش

قیمت خرید

نوع ارز
مقدار
معادل
لیر
لیر
لیر
پوند
یورو
دلار