محله ببک استانبول

آخرین مطالب سایت

اشتراک گذاری این مطلب در :

محله ببک استانبول

شهر استانبول با بناهای تاریخی، موزه، محله‌های قدیمی و مراکز خرید مدرن، شهرت بسیاری دارد؛ به همین دلیل، گردشگران سعی بر این دارند که در هریک از سفرهای خود به یکی از مناطق این شهر زیبا بروند و از دیدنی‌ها و تفریحات آن محله بازدید کنند. محله قدیمی «ببک استانبول» نیز یکی از این محله‌ها است که در کنار تنگه بسفر و بخش اروپایی استانبول قرار دارد.

ببک که در گذشته روستایی کوچک بوده، امروزه با وجود طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع، خانه‌های مسکونی مدرن، دیدنی‌ها و تفریحات فراوان، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول برای گردش تبدیل شده است و گردشگران با هر سلیقه‌ای را به‌سوی خود جذب می‌کند.

محله ببک کجاست؟

محله ببک در بخش اروپایی تنگه بسفر و در منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده است که چشم‌انداز زیبایی از پل بسفر در اختیار گردشگران می‌گذارد.

این محله توسط چند محله دیگر به نام‌های اتیلر، روملی حیصاری و آرناووت‌کوی احاطه شده‌ است. ببک یکی از جاهای دیدنی‌ استانبول برای گشت‌وگذار و خوردن یک وعده غذای خوب به شمار می‌رود.

دسترسی به محله ببک به‌وسیله خودرو شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو امکان‌پذیر است؛ اما توصیه می‌شود از مترو استفاده کنید. ایستگاه مترو اتیلر یا ایستگاه دانشگاه بوغازایچی در خط M6 مترو استانبول، نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به ببک است.

همچنین می‌توانید با تاکسی‌های شهری یا اتوبوس به ببک بروید که البته به‌دلیل قیمت بالای تاکسی در استانبول، استفاده از آن چندان مقرون‌به‌صرفه‌ نخواهد بود.

محله ببک استانبول

تاریخچه محله ببک

قدمت محله‌ زیبای ببک که در زمان فتح استانبول روستایی کوچک برای ماهیگیران یونانی بوده است، به قرن‌های پیش بازمی‌گردد.

در گذشته پادشاهان عثمانی به‌عنوان پایگاهی برای تعطیلات تابستانی از محله ببک استفاده می‌کردند؛ زیرا این منطقه در اثر مجاورت با تنگه بسفر همواره از طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوعی برخوردار بوده است.

در اواسط قرن ۱۹ میلادی، ببک به یک منطقه تفریحی مناسب برای تمام فصول تبدیل شد و افراد با ملیت‌های آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و… نیز در آن ساکن شدند؛

اما بیشتر ساکنان این محل را مسلمانان تشکیل می‌دادند. سکونت این چند ملیت‌ را در معماری‌های متفاوت و زیبای بناها نیز می‌توان مشاهده کرد.

محله‌ مسکونی ببک، امروزه به‌دلیل وجود رستوران‌های مدرن و کافه‌های شیک، یکی از لوکس‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌رود که متاسفانه قربانی موفقیت خود شده است و در بیشتر ایام سال به‌ویژه آخر هفته شلوغی در این محله به اوج می‌رسد.

محله ببک استانبول

معنی نام محله ببک

محله ببک استانبول که در قسمت اروپایی تنگه بسفر قرار دارد، با وجود مناظر زیبا به‌عنوان مردمک چشم تنگه بسفر (Boğazın Gözbebeği) نام گرفته که به اختصار به نام ببک (bebek) شهرت یافته است.

همچنین در زبان ترکی Gözbebeği به نور چشمی هم گفته می‌شود. از طرف دیگر کلمه ببک (bebek) به‌معنای کودک است. می‌توان گفت محله ببک مانند کودکی است که در آغوش دریای آرام چشم‌اندازی بر دو سمت بسفر دارد.

دیدنی‌های محله ببک

محله ببک استانبول

محله‌ زیبای ببک استانبول دیدنی‌های بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از پارک ببک، موزه آشیان، کنسولگری مصر، پل بسفر، دانشگاه بوغازایچی و… نام برد.

پارک تورکان سابانجی ببک (Türkan Sabancı Bebek Parkı)

«پارک ببک» که پس از اعلام مشروطه و از سال ۱۹۰۸ میلادی به‎‌عنوان یک پارک عمومی شروع به فعالیت کرده است، در کنار دریا قرار دارد و در میان درختان انبوه صد ساله محل مناسبی برای آرامش است.

این پارک در سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف موسسه خیریه سابانجی بازسازی شد و به نام «پارک تورکان سابانجی ببک» شروع به کار کرد.

پس از بازسازی، ۳۲۵ اصله درخت از ۹ گونه مختلف به درختان پارک افزوده شد.

پارک تورکان سابانجی ببک با مجموع مساحت ۱۶,۰۰۰ مترمربع، شامل فضای سبزی برابر ۸,۸۰۰ مترمربع، مسیر پیاده‌روی ۵,۵۰۰ مترمربع، زمین بازی کودکان برابر ۱,۰۰۰ مترمربع و فضای ۸۲۰ مترمربع برای گردش حیوانات خانگی است.

همچنین یک حوض فواره‌دار زیبا در وسط پارک مشاهده می‌شود. نیمکت‌های موجود در پارک برای نوشیدن قهوه، استراحت و لذت از طبیعت زیبای پارک بسیار مناسب است.

موزه آشیان (Aşiyan Müzesi)

«موزه آشیان» از موزه‌های ادبی در استانبول، در گذشته زادگاه شاعر معروف ترک «توفیک فیکرت» بوده است.

این شاعر در سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۵ در این مکان زندگی می‌کرد. سپس این بنا در سال ۱۹۴۰ توسط شهرداری استانبول خریداری و به موزه تبدیل شد.

امروزه علاوه بر آثار توفیک فیکرت، آثار ادبی عبدالحق حمید طارحان، نیگار خانم و دیگر سرایندگان شعر نو نیز در این موزه مشاهده می‌شود.

بازدید از این موزه فرصت آشنایی و کشف ادبیات ترکی را به گردشگران می‌دهد. ورود به این موزه رایگان است.

کنسولگری مصر (mısır başkonsolosluğu)

در سال ۱۹۰۲ عمارتی سفیدرنگ به دستور آخرین خدیو مصر و توسط معماری ایتالیایی در محله ببک ساخته شد که متعلق به «کنسولگری مصر» در کشور ترکیه است.

این ساختمان که در ساحل تنگه بسفر و مجاورت پارک ببک قرار دارد، بدون شک یکی از زیباترین بناهای ببک و بهترین نقاط مناسب عکاسی در منطقه ببک به شمار می‌رود که از کشتی‌های عبوری از تنگه بسفر نیز قابل‌مشاهده است.

در حال حاضر، امور ویزای توریستی، ویزای تجاری و… در این کنسولگری انجام می‌شود؛ از این‌رو، گردشگران می‌توانند تنها از نمای بیرونی این ساختمان زیبا و قدیمی بازدید کنند.

پل بسفر (پل شهدای ۱۵ تموز)

یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول، «پل بسفر» است. این پل که بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل می‌کند، طولی برابر ۱,۵۶۰ متر و ارتفاعی برابر ۱۰۵ متر دارد.

تماشای آب دریا و محیط اطراف پل بسیار جذاب است. تورهای گردشگری زیادی در استانبول وجود دارد که از طریق پل بسفر شما را با معماری ساختمان‌ها و فرهنگ زندگی در ببک و مناطق اطراف آن آشنا می‌کند.

دانشگاه بوغازایچی (Boğaziçi Üniversitesi)

«دانشگاه بوغازایچی» (Boğaziçi Üniversitesi) که در محله ببک و در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شده‌ است، یکی از برترین موسسه‌‌های آموزشی در ترکیه به شمار می‌رود.

این دانشگاه در ساختمان و زمین‌های آموزش عالی کالج رابرت مستقر شد. این کالج در سال ۱۸۶۳ میلادی توسط کریستوفر رابرت تاجر ثروتمند نیویورکی تاسیس شده بود.

سپس کالج رابرت با کالج دخترانه آمریکایی ادغام و به آرناووت‌کوی منتقل شد و دانشگاه بوغازایچی در ببک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

تفریحات ببک

محله ببک استانبول

در محله ببک علاوه بر جاهای دیدنی، لذت قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری، صرف صبحانه و قهوه در کنار ساحل را از دست ندهید.

کافه و رستوران‌های ببک

یکی از بهترین تفریحات در هنگام سفر، رفتن به مکان‌های خوب شهر برای صرف غذا است.

در محله ببک کافه‌ها و رستوران‌های لوکسی وجود دارد که برای صرف قهوه، صبحانه یا غذا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تمامی این مکان‌ها حال و هوای بسیار دلنشینی دارد که می‌توان ساعات خوشی را در آن‌ها سپری کرد.

کافه‌های ساحلی «ببک کورو قهوه‌سی» (Bebek Koru Kahvesi) و «ببک قهوه» (Bebek Kahve) برای صرف قهوه و صبحانه و همچنین کافه «کاپ آف جوی» (Cup of Joy) برای صرف قهوه و عصرانه از بهترین‌های ببک به شمار می‌روند.

در شیرینی سرای «ببک بادم ازمسی» (Bebek Badem Ezmesi) انواع شیرینی‌های محلی ترکی سرو می‌شود و گزینه خوبی برای گذران وقت است.

کافه رستوران «مانگری» علاوه بر  وعده‎‌های لذیذ صبحانه، ناهار و شام برای گردشگران نوشیدنی‌های خوش‌طعم، میان‌وعده‌های باکیفیتی را نیز فراهم می‌کند.

مراکز خرید ببک

از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر، خرید است. در محله ببک، مراکز خرید استانبول و بوتیک‎‌های لوکسی مانند مرکز خرید TRU وجود دارد که دارای شعبه‌های زیادی در استانبول است.

در این مرکز خرید با طیف وسیعی از انواع کالاهای باکیفیت از برندهای مطرح دنیا و ترکیه روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید با قیمت‌های بسیار ارزان و استثنایی خرید کنید.

TRU مکان مناسبی برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. همچنین بوتیک میدنایت اکسپرس (Midnight Express) لباس‌های مد روز و بسیار زیبایی برای فروش دارد که گردشگران از سراسر دنیا را به‌سوی خود جذب می‌کند.

قدم زدن در ساحل ببک

قدم‌زدن در ساحل ببک با آب‌وهوای بی‌نظیر و مطبوع به‌ویژه در روزهای آفتابی بسیار لذت‌بخش است. تماشای ماهی‌گیران در اسکله، منظره زیبای پل بسفر و عکس‌های یادگاری از تفریحات ببک به شمار می‌رود.

دوچرخه‌سواری در محله ببک

در این محله مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که می‌توان با دوچرخه شخصی یا کرایه دوچرخه در این محل، لذت دوچرخه‌سواری در امتداد بسفر را تجربه کرد.

علت شهرت محله ببک

محله ببک استانبول

در حال حاضر، ببک یکی از مشهورترین و لوکس‌ترین محله‌های استانبول است. علت این شهرت به‌دلیل وجود بناهای تاریخی نیست؛

چراکه از این بناها تنها عمارت کنسولگری مصر و یک مسجد کوچک برجای مانده است.

گردشگران برای صرف یک وعده صبحانه لذیذ در یک کافه و رستوران لوکس، پیاده‌روی در کنار تنگه بسفر، دوچرخه‌سواری در هوای مطبوع ساحل یا شب‌گردی به محله لوکس ببک می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امروزه تعداد ایرانیانی که ترجیح میدهند خرید های خود را از ترکیه انجام دهند افزایش یافته و به طور کلی رفتار خرید اینترنتی...

واردات از ترکیه به ایران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. کالاهای متنوعی از کشور ترکیه به ایران وارد می‌شوند...

مرکز خرید نوادا استانبول (Novada Ataşehir AVM) در آتاشهیر ، یکی از مناطق در حال توسعه و رشد سریع استانبول و ترکیه...

هزاران نفر در هر سال به ترکیه سفر می‌کنند تا در تور استانبول از مکان‌های دیدنی متعدد این شهر زیبا و دوست داشتنی بازدید کنند...

بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل جمعیت و امور شهروندی وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه ۱۳ مارس منتشر کرد...

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه فوریه 2024 با 44,9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1846 باب رسید...

ترکیه در ماه رمضان به عنوان یک کشور اسلامی شرایط متفاوتی با ایران دارد و گردشگران همچون سایر ماه‌های سال می‌توانند...

امینونو (Eminönü) یکی از محله‌های قدیمی به یادگار مانده از دوران عثمانی در خلیج شاخ زرین استانبول است....

مرکز تفریحی با بزرگترین ترن هوایی ترکیه که ما آن را به عنوان پارک موضوعی و یا سی تما پارک استانبول (ViaSea Tema Park)...

استانبول شهری شگفت انگیز در بین دو قاره آسیا و اروپاست که در طول تاریخ مقر اصلی حکومت امپراتوری روم شرقی...

بانک HSBC ترکیه یکی از بزرگترین بانک‌های کشور بریتانیا است که در بسیاری از کشورهای دنیا شعب فعال دارد...

یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از سفر به خارج از ترکیه این است که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید...

بعد از پاساژ جواهیر استانبول، مرکز خرید فروم استانبول ( Forum Istanbul ) یکی از دیگر مراکز خرید محبوب در میان ایرانیان است...

کاخ کوچوکسو استانبول ( Küçüksu Pavilion ) یکی از آثار تاریخی ارزشمند و بی‌نظیر در تنگه استانبول است...

مشاغل مورد نیاز ترکیه کدامند؟ این سوال، دغدغه بسیاری از افرادیست که از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه...

قیمت فروش

قیمت خرید

نوع ارز
مقدار
معادل
لیر
لیر
لیر
پوند
یورو
دلار