منطقه امینونو استانبول

آخرین مطالب سایت

اشتراک گذاری این مطلب در :

منطقه امینونو استانبول

امینونو (Eminönü) یکی از محله‌های قدیمی به یادگار مانده از دوران عثمانی در خلیج شاخ زرین استانبول است.

این محله‌ی زیبا که بر کرانه‌های تنگه‌ی بسفر و جنوب ناحیه‌ی اروپایی قرار دارد؛ در دوران شکوه و قدرت امپراتوری عثمانی یکی از اماکن پر تردد و مهم بود.

بازرگانان و دریانوردان بسیاری به اسکله‌ی امینونو رفت و آمد داشته و این منطقه محل داد و ستد کالاهایی بوده است که از نقاط مختلف جهان به امپراتوری عثمانی وارد یا از این سرزمین صادر می‌شده‌اند.

این موضوع سبب شکل‌گیری بازارها و بناهای خاصی در این منطقه شده که برخی از آن‌ها هنوز هم پابرجا هستند.

منطقه‌ی امینونو که بدلیل واقع شدن در یکی از مناطق مهم استانبول، همواره محل تردد و ازدحام جمعیت است؛ حال و هوایی ویژه و دلنشین دارد.

تلفیق بناها و سبک معماری دوران عثمانی با معماری مدرن ترکی در این محل، منظره‌ی خاصی به این منطقه بخشیده است.

محله امینونو در استانبول یکی از زیباترین مناطق این شهر برای گشت و گذار شبانه است.

کافه‌ها و رستوران‌های شبانه روزی محیط دلنشینی برای استراحت و لذت بردن از نوشیدن و صرف غذا در سکوت افسونگر شب‌های استانبول هستند.

منظره‌ی عبور و مرور شبانه در اطراف آب‌راه بسفر و تردد کشتی‌های کروز به هنگام غروب در این آب‌راه یکی از زیباترین مناظر استانبول است.

دیدنی های محله امینونو در استانبول

پل گالاتا

اولین ساخت پل گالاتا، که Eminönü و Karaköy را از طریق شاخ طلایی به هم متصل می کند، به زمان سلطنت سلطان عبدالمجید باز می گردد.

این پل که برای اولین بار به مدت 18 سال کار کرد، توسط سلطان عبدالعزیز هویت دیدنی تری به خود گرفت. اگر کمی زودتر از این تاریخ ها برویم، لئوناردو داوینچی دوم.

می توان گفت که او نامه ای به بایزید نوشت و نوشت که اگر سلطان بخواهد می تواند در اینجا پلی بسازد که کشتی ها عبور کنند. متأسفانه ما هیچ اطلاعات قطعی در مورد اتفاقات بعدی نداریم.

امروزه می توانید ماهیگیرانی را در حال ماهیگیری از تنگه بسفر در این پل 490 متری ببینید.

از پل گالاتا می توانید منظره ای فوق العاده از شهر را تماشا کنید، جایی که بدون توجه به ساعتی از روز، نبض شهر را احساس خواهید کرد.

همچنین می توانید صبحانه یا یک شام شیک با منظره ای فوق العاده را در بسیاری از رستوران های زیر پل صرف کنید.

منطقه امینونو استانبول

مسجد رستم پاشا

ساخت این مسجد توسط معمار سنان به نمایندگی از داماد رستم پاشا که وزیر اعظم سلیمان و همچنین همسر دخترش مهریمه سلطان بود در سال ۱۵۶۴ به پایان رسید.

مسجد رستم پاشا استانبول با کاشی کاری‌های زیبای لاله‌ای خود، در سال ۲۰۰۷ توسط مجله نیوزویک به عنوان «زیباترین مسجد اروپا» انتخاب شد.

مسجد رستم پاشا که اولین مسجد دارای مغازه در زیر آن است با این ویژگی از نظر تاریخ معماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منطقه امینونو استانبول

بازار مصری

وقتی صحبت از مکان‌های دیدنی در استانبول می‌شود، یکی از اولین مکان‌هایی که به ذهن می‌رسد، بازار ادویه استانبول است.

دمنوش‌های گیاهی طعم‌دار، شیرینی‌های ترکی، ادویه‌ها و سوغاتی‌ها با رنگ‌های زنده در بازار ادویه در میدان امینونو به نمایش گذاشته می‌شوند.

در مورد اینکه نام بازار از کجا آمده شایعات زیادی وجود دارد. به گفته یکی از آنها، گفته می شود که بازار به این دلیل به این نام رسیده است که ساخت آن با مالیات های جمع آوری شده از مصر انجام شده است.

به گفته دیگری، به این دلیل قرار گرفت که مصر منبع ادویه، قهوه، گیاهان دارویی و بسیاری از محصولات تجاری دیگر بود، یا به این دلیل که مصر توقفگاه میانی محصولاتی بود که از هند، اندونزی و شرق آفریقا پیش از انتقال به استانبول می‌آمد.

در این بازار بیش از صد مغازه وجود دارد که دارای شش دروازه مختلف است.

منطقه امینونو استانبول

 

Yeni Cami مسجد جدید استانبول

مسجد جدید استانبول که در ابتدا مسجد والده سلطان نامیده می‌شد (Valide Sultan Cami) در انتهای جنوبی پل گالاتا، در منطقه‌ی امین اونو و بر فراز شاخ طلایی قرار گرفته‌است.

برخلاف نامش، مسجد جدید بنایی نیست که به تازگی ساخته شده باشد.

در واقع، پس از بازسازی‌ای که بین سال‌های ۱۶۶۰ تا ۱۶۶۵ روی آن صورت گرفت، “مسجد جدید والده سلطان” نامیده شد و نام کنونی‌اش مخفف این نام آخر است.

با داشتن مجموعاً ۶۶ گنبد و دو مناره ی مرتفع، مسجد جدید یکی از گوهرهایی است که افق شهر استانبول را آراسته است.

از آنجاییکه مسجد در قطب گردشگری و تجاری استانبول قرار گرفته، اطراف آن همیشه مملو از بازدیدکننده‌ها می‌باشد.

همچنین اگر گردشگران مایل به غذا دادن به کبوترهای اطراف مسجد باشند، می‌توانند به آسانی از دست فروش‌هایی که همیشه در محوطه مسجد قرار دارند دانه خریداری کنند.

منطقه امینونو استانبول

قصر هونکار

از دیگر نقاط دیدنی منطقه امینونو استانبول قصر هونکار می باشد که توصیه می کنیم ورودی غرفه هونکار که درست در کنار مسجد جدید قرار دارد را از دست ندهید.

این غرفه که توسط صفیه سلطان، همسر مورات ساخته شده است، برای استراحت، عبادت و اقامت سلطان و خانواده اش در هنگام بازدید از مسجد جدید به ویژه در روزها و شب های خاص مانند قندیل ساخته شده است.

حتی می توانید در حین بازدید از گذرگاه بین مسجد نو دیدن کنید. کاشی های پوشیده شده از کف تا سقف و مبلمان چوبی منبت کاری شده با مروارید، توجه شما را در Hünkar Kasrı جلب می کند که آخرین بار در سال 2010 بازسازی شد.

منطقه امینونو استانبول

بازار بزرگ تاریخی استانبول 

این بازار که در سال ۱۴۶۰ تأسیس شد، اولین مرکز خرید جهان است! بازار بزرگ، همانطور که برای گردشگران شناخته می شود، هنوز هم یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است.

این بازار بزرگ که تقریباً چهار هزار مغازه دارد، ورودی های زیادی دارد. شما می توانید بسیاری از محصولات مورد نظر خود را در بازار بزرگ تاریخی بیابید، از ادویه تا نورپردازی، از فرش تا لباس.

بازار بزرگ تاریخی که تقریباً هر توریستی که به استانبول می‌آید از آن بازدید می‌کند، همچنین صحنه بسیاری از تولیدات فیلم بین‌المللی است.

شاید بتوان گفت تاه تاکله قبل از جمهوری ترکیه و امپراتوری عثمانی و در دوره بیزانس یکی از مهم ترین نقاط تجاری شهر بوده است.

در Tahtakale که تراکم خاص خود را در طول روز دارد، می توانید ابزار و تجهیزات زیادی را که می توانید به آنها فکر کنید، پیدا کنید.

با گشت و گذار در خیابان های آن، مسافرخانه های تاریخی زیبا نظر شما را جلب می کند. در اینجا می توانید عکس های فوق العاده بگیرید.

منطقه امینونو استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول 

سلیمانیه یکی از بناهایی است که نمایانگر ویژگی‌های بارز معماری کلاسیک عثمانی است و از مهم‌ترین آثار معمار سنان به‌شمار می‌رود.

می توان گفت این مسجد که به دستور سلیمان اعظم، یکی از مشهورترین سلاطین امپراتوری عثمانی ساخته شده و در سال ۱۵۵۸ افتتاح شد، نماد باشکوهی از سادگی است.

مسجد سلیمانیه که بیش از چهار قرن است در خط افق استانبول قرار دارد، دارای یک مجموعه اجتماعی متشکل از ۱۵ بخش مجزا نیز می باشد.

توصیه می کنیم زمانی که به تور اکتشافی امینونو می روید، از مسجد سلیمانیه نیز دیدن کنید.

منطقه امینونو استانبول

حافظ تپلوکس گروپ

مرکز خرید نوادا استانبول (Novada Ataşehir AVM) در آتاشهیر ، یکی از مناطق در حال توسعه و رشد سریع استانبول و ترکیه...

هزاران نفر در هر سال به ترکیه سفر می‌کنند تا در تور استانبول از مکان‌های دیدنی متعدد این شهر زیبا و دوست داشتنی بازدید کنند...

بر اساس اطلاعیه‌ای که اداره کل جمعیت و امور شهروندی وزارت کشور ترکیه روز چهارشنبه ۱۳ مارس منتشر کرد...

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه فوریه 2024 با 44,9 درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 1846 باب رسید...

ترکیه در ماه رمضان به عنوان یک کشور اسلامی شرایط متفاوتی با ایران دارد و گردشگران همچون سایر ماه‌های سال می‌توانند...

امینونو (Eminönü) یکی از محله‌های قدیمی به یادگار مانده از دوران عثمانی در خلیج شاخ زرین استانبول است....

مرکز تفریحی با بزرگترین ترن هوایی ترکیه که ما آن را به عنوان پارک موضوعی و یا سی تما پارک استانبول (ViaSea Tema Park)...

استانبول شهری شگفت انگیز در بین دو قاره آسیا و اروپاست که در طول تاریخ مقر اصلی حکومت امپراتوری روم شرقی...

بانک HSBC ترکیه یکی از بزرگترین بانک‌های کشور بریتانیا است که در بسیاری از کشورهای دنیا شعب فعال دارد...

یکی از ساده ترین راه ها برای لذت بردن از سفر به خارج از ترکیه این است که با وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید...

بعد از پاساژ جواهیر استانبول، مرکز خرید فروم استانبول ( Forum Istanbul ) یکی از دیگر مراکز خرید محبوب در میان ایرانیان است...

کاخ کوچوکسو استانبول ( Küçüksu Pavilion ) یکی از آثار تاریخی ارزشمند و بی‌نظیر در تنگه استانبول است...

مشاغل مورد نیاز ترکیه کدامند؟ این سوال، دغدغه بسیاری از افرادیست که از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه...

به طور کلی در شهر استانبول دو فرودگاه فعال وجود دارد: فرودگاه صبیحا گوکچن و فرودگاه‌ استانبول...

بر اساس اعلام انجمن مدارس خصوصی ترکیه (TÖZOK)، پیش بینی می شود شهریه مدارس خصوصی حدود 60 درصد افزایش یابد....

قیمت فروش

قیمت خرید

نوع ارز
مقدار
معادل
لیر
لیر
لیر
پوند
یورو
دلار